söndag 1 mars 2020

Ladda för nästa säsong? ... och dör bloggarna?

Hej julvänner!

Senaste julbloggssäsongen blev inte som det var tänkt för min del. Jag hade gärna uppdaterat bloggen mer samt haft mer jul i min vardag men på grund av att jag var höggravid och värmen tuffade på här i Melbourne blev det inte så.

Vi välkomnade vår vackra lilla dotter den 30 januari 2020 och har varit uppslukad av henne. Jag har försökt anpassat mig till den nya rollen som mamma och det har på många sätt varit utmanande, samtidigt som mamma-hatten fanns där hela tiden. Den största utmaningen var nog att inte ha min egen mamma och min bästa vän nära då vi bor på andra sidan jorden. Att föda utomlands och inte få prata sitt modersmål är också tufft även om jag är bekväm med engelskan ... men jag kommer prata mer om detta i en kommande video på min Youtube-kanal (på engelska) för den som är nyfiken.

... och på tal om Youtube som tar mig in på temat Sociala kanaler, börjar bloggar dö ut? Det känns som att allt fler större bloggare börjar lägga ner för att ersätta sin blogg med andra kanaler som Instagram och Youtube. Vad tror ni? Är bloggar på väg att dö ut? Tycker vi inte längre om att läsa långa inlägg?

En film som alltid ger mig enorm julkänsla – plus Grinchen(!!). 

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till er lilla dotter och lycka till med allt!!
    Jag har också funderat på det där om bloggarna håller på att dö ut... synd i så fall för det är ju så mysigt. Fast själv var jag ändå inte så aktiv i höstas som jag brukar vara. Hade tyvärr inte så mycket inspiration.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Jag hoppas inte att bloggarna dör ut. Gillar att gå in och kika på bilder samt läsa artiklar via telefonen. Jag måste bli bättre på att ta mig tiden att skriva själv känner jag.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till din fina dotter! Själv tycker jag bloggar är mycket mer personligare och mysigare än någon annan social media. Men så gillar jag att läsa också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tusen tack! Är så tacksam för vår lilla glada tjej. Håller med att bloggar ibland är roligare att läsa och kan vara mer personliga. :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...