söndag 16 augusti 2015

En rolig jullista!

Jullistan hittade jag hos Maries strålande jul. Jag tyckte att det var roliga och bra frågor så därför kunde jag inte låta bli utan var tvungen att svara på dem själv också.


1). Du vaknar på julafton och inser att ”hjälp det är julafton idag, jag har inte köpt, pyntat eller fixat någonting”. Detta är en ”mardröm” som både jag och andra julbloggare har haft, det skulle ju nog inte hända någon av oss på riktigt men låt oss låtsas att det gör det. Vad gör du, hur fixar du dagen?
Mina jultokiga vänner... fatta paniken!! Vad hade jag gjort?! Antingen hade jag gett upp direkt och deppat ner mig totalt eller så hade jag sprungit till Ica Maxi som är det troligaste alternativet. Dem har allt! Om jag inte är helt ute och cyklar så brukar Maxi vara öppet några timmar på självaste julafton. Då hade jag köpt på mig allt vad jag kunde.. haha!

2). Gillar du andra högtider lika mycket som julen?
Här hemma firar vi ingen annan högtid skulle jag vilja säga. När jag och Martin flyttar ihop så ska det bli lite ändring på det då jag faktiskt VILL fira andra högtider också - typ som Påsk, Halloween och Alla hjärtans dag! Men inget(!!) kommer någonsin att vara större än julen för mig!

3). Om du skulle ordna en temadag för julälskare hemma hos dig vad skulle du göra?
Åh! Jag skulle nog bjuda hem folk till mig och det skulle vara krav på att alla bar en juloutfit - jag skulle nog vara pepparkaka eller julgris! Sedan skulle det givetvis vara härlig julmusik i bakgrunden, det skulle serveras glögg och andra juliga drinkar under kvällen och jag skulle även bjuda på en massa gott julbak. Jag skulle hitta på jullekar och vi skulle kanske läsa julsagor eller se på julfilmer. Så jag drömmer..!! Hehe!

4). Ifall du fick tillgång till en tidsmaskin, vilket av dina julminnen skulle du vilja åka tillbaka till och uppleva igen?
Hm, jag tror inte att min bästa jul har varit än. Jag vet faktiskt inte men jag skulle troligtvis valt den senaste julen i så fall. I think the best christmas is yet to come!

5). Föredrar du köpta eller hembakade pepparkakor?
Köpta pepparkakor! Jag älskar Annas pepparkakor, det blir ALDRIG lika gott när jag bakar själv. Alltid för tjocka eller för mjuka.. jag har inte fått grepp på det.

6). Vilka är dina tre favoritjulkakor?
Med julkakor räknar jag både mjuka och hårda så dessa väljer jag: Lussekatter, kanelbullar/vaniljbullar och pepparkakor. 

7). Vilka är dina tre favoritjulgodissorter?
Det blir nog chokladkola, noisette och trillingnöt - gjorde detta förra året, se här!

8). Vilken är enligt dig den godaste glöggen?
Jag testade en ny variant förra året som jag blev helt kär i och det var romglögg(!). Mer exakt så var det denna: KLICKA HÄR!

9). Om du var vädergud och fick bestämma vädret en dag/år. Vilket är viktigast, snö till jul eller att det inte regnar på midsommar? 
Snö till jul helt klart!



10). Pyntar du med eller utan tomtar till jul?
Lite tomtar ska det absolut vara! Mina tomtar måste inte ha röda kostymer, de får gärna ha gråa eller vita kostymer också. Även ljusblå! Däremot får dessa gubbar inte ha några andra färger än dessa, exempelvis orange, gult eller grönt skulle inte uppskattas.


1 kommentar:

  1. Kul att läsa dina svar, juloutfit som pepparkaka eller julgris skulle jag vilja se:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...