tisdag 23 december 2014

Endast Tomten är vaken...

En dag kvar till Julafton. Idag är det uppesittarkväll och vi ska spela bingolotto här hemma precis som många andra av Sveriges invånare kommer att göra. Jag har tyvärr haft väldigt mycket privat som gjort att jag inte har kunnat blogga så mycket som jag hade velat. Kanske nästa år. 

Jag läste en julsaga precis som jag köpte på Ica Maxi. Det var Victor Rydbergs dikt "Tomten" som var sagan medan Ingrid Elf stod för illustrationerna i boken. Vackert och mysigt måste jag säga. Nu känns det verkligen juligt.

Det kommer troligtvis upp en del blogginlägg en tid efter julafton. Imorgon, på självaste dagen, kommer vi att börja morgonen med en tomtefrukost och senare under dagen blir det givetvis Kalle, julmat samt spel. En dag fylld av gosaker!

God Jul så länge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...