fredag 30 oktober 2020

Juliga människor? Vilka då?

Är du en skrivande person? Var tredje svensk, eller något i den stilen, drömmer om att ge ut en bok. Visst måste det väl finnas fler än jag som går i bokdrömmar bland mina julbloggarkollegor eller läsare? Jag skriver på flera manus just nu och det går bra men jag önskar jag hade lite mer tid. Min dotter på 9 månader är helt magisk men nu när hon kryper runt och har sig blir det svårt att få tiden att räcka till. Jag har faktiskt avslutat några manus men arbetar om ett av dem. Det är både tidskrävande, tråkigt och roligt på samma gång. Skriver barnböcker, fantasy och feelgoods.

Från det ena till det andra, min syster berättade att antalet personer som drabbats av Covid-19 har ökat i Sverige vilket har resulterat till nya råd/rekommendationer åt allmänheten. Befinner du dig i Sverige och hur känner du i sådana fall? Jag kan personligen bli sur, om man får bli sur, på de svenska influencer som påverkar så extremt många av sina följare när de reser, festar och liknande. De har ett ansvar med sitt yrke kan jag tycka, likväl som man har i alla andra yrken (även om det är skillnad på offentliga yrken och de mer privata). 

Jag hoppar vidare ...

Just nu planerar jag flera nya avsnitt för min juliga podcast "Mina Juliga Tankar". Har du lyssnat? Jag har i alla fall mycket roligt när jag spelar in. I nästa avsnitt ska jag prata om juliga människor så som Arne Weise och kanske Michael Bublé. Har du någon person som direkt förknippas med julen som jag kanske bör lyfta i detta avsnitt? Dela gärna! Jag tänker: 

Arne Weise, Bengt Feldreich ... kanske Ernst Kirchsteiger? Carola? Michael Bublé! Mariah Carey! Jenny Nyström! Charles Dickens!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...