söndag 30 december 2018

Ett helt år tills det är jul igen (!!)

Som det ofta blir under juletid så har vi mest försökt att umgås och må gott. Kocken här hemma (det vill säga Sam) lagade fantastisk plant-baserad julmat som åts på julafton (yes, vi firade den 24 december). Vi hade några vänner över vilket gjorde det hela supermysigt. Vi smällde smällkarameller, åt en massa gott, lekte julklappsleken, spelade spel och pratade tills midnatt. Väldigt trevligt och lyckat.

Självklart saknar jag familj och vänner i Sverige men jag tror att vi ändå lyckades göra det bästa av hela situationen. Vi ringde hem till några och skickade lite hälsningar med.

Samtidigt som jag tycker det är sorgligt att julen försvann så fort i år för min del så ser jag fram emot att fira sommar här i Australien utan att ha dåligt samvete att jag bör vara jul-pysslig. Oavsett hur det blir nästa år (Sverige eller Australien) så hoppas jag att det blir MER jul då.

God jul fina läsare, jag hoppas att ni tar vara på varandra. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...