måndag 28 september 2020

Julälskare, mamma och ... sagoberättare?

Det där med att hänga med och hinna med, är det bara jag som känner att det inte riktigt går?  Jag försöker göra mycket på den lilla egen tid jag har. Maken arbetar 5 av 7 dagar i veckan och självklart delar vi på ansvaret med lilltjejen när han är hemma. Han har däremot eget företag vilket innebär att han måste jobba lite det två dagar han har ledigt. Min dotter är dessutom van att vara med mig och ammas fortfarande. Den där egna tiden blir inte många timmar i veckan men hon växer och utvecklas fantastiskt, det är en ära att få hänga med på hennes resa. När jag får några minuter över brottas jag med att MÅSTE göra hushållssysslor och att göra sådant jag VILL göra, exempel skriva, rita, julpodda mm. Det går trögt, det blir att prioritera och sakta drar man sig framåt. Det går, men det tar tid. Och vet ni vad? Jag skrev klart ett Råmanus för en av mina julsagor. Så kul! Vill illustrera och skriva mer nu. Så pepp!

Och, helt plötsligt har jag skrivit sex kapitel på en ungdomsbok med temat häxor. Hur det blir med den får vi se. Ja, ni hör. Livet hörni, fantastiskt ändå. Lite såhär kan min vardag vara utan att bli allt för djup. 

Halloween kanske är inspirationen ... snart startar jag väl ett Halloween-konto också. Finns det sådant? Precis som oss julbloggare menar jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...