onsdag 2 september 2020

Alla har vaknat!

Så mysigt att flera julbloggare vaknar ur deras sommardvala (eller vad vi vill kalla det). Jag älskar den här tiden på året och önskar att vi kunde befunnit oss i Sverige ... men nästa år. Då.

Nu är första avsnittet av min julpodd live och finns på både iTunes samt Spotify. Jag har redan fått fin feedback och tycker det är riktigt roligt att flera har beskrivit avsnittet som mysigt. Det är verkligen den känslan jag vill förmedla. Om du har några tips, idéer eller feedback efter att ha lyssnat på podden så kan du kommentera i detta inlägg eller helst på min Instagram-kanal: MinaJuligaTankar.

Tidigare (här) har jag skrivit att jag har jobbat på en julkalender inför december men jag tror inte att jag kommer ha tid att göra färdigt. Det skulle mer vara som en julsaga och passa hela familjen. Kanske nästa år!


Annars jobbar jag på att perfekta ett recept som jag provade igår, ett gäng pepparkaksmuffins. Just nu är dessa lite för syrliga, brödiga och inte så söta. Så mer saftighet, mindre bakpulver/bikarbonat och lite mer socker. Får se när jag testar igen, blir det bra så delar jag receptet framöver!

Har ni några julplaner eller juliga projekt i år?

2 kommentarer:

  1. Haha, ditt testande av pepparkaksmuffins påminner mig om när jag försökte göra svensk julskinka från grunden och efter konstens alla regler under mina år i England. Jag höll på i flera veckor med den där skinkan...men till slut blev den alldeles för salt eftersom jag inte hade rätt typ av salt... men kul minne är det i alla fall. Något roligt måste man ju ha när man bor utomlands:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah, eller hur?! Vi får göra vad vi kan nu och sedan blir det en rolig berättelse i framtiden helt enkelt. :D

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...