torsdag 20 december 2018

Julkänslan i Australien är ...

Jag är så ledsen att behöva erkänna det men julkänslan har inte varit hög den senaste tiden – sedan jag landade i Australien för att vara exakt. Det är, för mig, väldigt svårt att mentalt ta in att det är "jul". Jag har så svårt att greppa det. Utanför skiner solen, svetten rinner längst ryggen och helst strosar jag runt i någon klänning. I Stockholm, där jag växt upp, ligger det snö på gatorna och hustaken. Där går de flesta runt i tjocka jackor och lurviga mössor. Där är det som det brukar vara den här tiden på året.

Men ... givetvis ger jullejonet inom mig inte upp. Igår innan läggdags tryckte jag på lite julmusik för att komma i god stämning när jag och Sam klappade in julklapparna till vårt julklappsspel som vi ska ha med några vänner den 24 december – yes, vi köpte alla paket och detta är alltså en liten överraskning för de som kommer.

Idag ska jag baka vegansk kärleksmums och kokosbollar samtidigt som jag lyssnar på julmusik. Jag har en idé att också filma när jag gör detta och samtidigt försöka svara på lite juliga frågor som jag har samlat ihop. Klippet kommer läggas upp både här och på min vardagsblogg för den som är nyfiken – ni finner andra videon som jag har gjort på min vardagsblogg också, där har jag länkat till min youtube-kanal.

Hur är julkänslan hos er?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...