tisdag 13 november 2018

Virka ett lamm/får till underlägg!

Har du svårt att komma på vad du vill ge i julklapp till en person som har allt? Varför inte ett lamm/får som underlägg? Haha, alltså hur söt blev inte denna?


Trots att man går runt i sommarkläder när det snart är jul så har jag faktiskt virkat – något man kanske gör mer när det är kallt ute, eller ja ... man får ju virka/sticka när man vill. Jag har aldrig följt ett mönster tidigare och har ingen aning om vad allt heter men trots det ville jag ändå försöka. Jag sökte på Pinterest och fann då denna söta kreation (se nedanför).


Utmaningen antogs och på en dag hade jag skapat ett eget får att sätta koppen på. Hur söt blev den inte?! Så detta är mitt tips till dig som inte vet vad du vill ge till någon i julklapp ... GÖR DET SJÄLV! Så mycket roligare att ge bort något man själv har gjort.



Den kanske blev lite sned och lite egen, men är inte det just detta som är charmen? Lycka till!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...