måndag 1 oktober 2018

Lite orolig ...

Imorgon drar jag mot Australien och planeringen inför denna resa har inte varit liten kan jag lova. Det har varit en hel del att lösa här hemma och samtidigt har man haft ett heltidsarbete att sköta. Svett och lite tårar har det definitivt blivit. MEN ... imorgon är dagen kommen. SOM jag har längtat. Vi kommer dock börja med att bo hos killens bror och vi får ett helt eget sovrum (tack och lov) men det kommer att bli svårt att "boa" in sig. 

Jag är lite orolig över att vi inte kommer ha något eget kryp-in innan jul och då blir det svårt att få jul-dekorera och komma i julig stämning – det är ju tillräckligt med en utmaning för mig att det kommer vara högsommar i Melbourne när julaftons tid har landat. 

Men vänner, tyck inte synd om mig. Tänk vilken grej jag nu ska ge mig iväg på. Vilken lyx att få prova bo i ett annat land för en stund och inte vilket land som helst dessutom. Nej, det är allt annat än synd om mig. Jag får göra det bästa av situationen och hålla julmagin i hjärtat. 

Nästa gång jag skriver är jag, om allt går vägen, i Melbourne. Ses!

Photo by Aaron Burden on Unsplash

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...