onsdag 2 december 2015

Julkalendern 2015 - Tusen år till julafton


Nu har jag sett två avsnitt av årets julkalender och jag är inte alls imponerad. Inget fel på själva idén eller programmet i sig men jag tycker bara inte att detta passar som julkalender. Det är ingen ordentlig saga och det tycker jag är viktigt med en julkalender - kanske därför jag tycker så mycket om Pelle Svanslös, Trolltider, Greveholm och Sunes jul.

Jag tycker att årets julkalender borde ha varit ett "vanligt barnprogram" och att vi istället kunde få en ordentligt julkalender. Nu kanske jag låter väldigt hård och o-julig så för att ändra lite på det har jag bestämt mig för att titta på minst fem avsnitt av årets kalender. DÅ har jag gett den en ärlig chans.

*Något jag bör tillägga är att jag aldrig har tittat på Historieätarna tidigare, alltså är jag inget "fan" sedan tidigare och kanske är det därför jag inte köper detta nu(?).

Vad tycker ni om årets julkalender?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...