söndag 6 september 2015

Trevlig och julig lista!

Den här härligt juliga listan kommer från Svensk jul

Har du något favorit julplagg?
Det måste bli min rentröja som jag köpte förra året(!) - se bilden nedanför. Hur söt är den inte?!



Favorit julkokbok du äger?
Jag har inte behövt göra så mycket julmat själv, det är mest mamma som har gjort detta och jag har mest ägnat mig åt julbak. I år lär det däremot bli annorlunda så jag kanske får införskaffa mig en bra och julig kokbok. Däremot älskar jag min julgodisbok av Pernilla Wahlgren som jag vann i en tävling förra året. Nomnom!!



Saknar du alltid något till jul? 
Hm.. svår fråga. Jag har saknat den tjocka, vita och murriga snön under juletid. Förra året var det grått och regnigt, det kom lite snö på julafton men inte mycket alls. En öppen spis hade jag gärna haft också.. men sedan kan jag nog inte komma på något annat just nu.

Varm choklad, Julmust eller glögg? 
Jag står mellan varm choklad och glögg.... hm, svårt...

Hur många granar har ni hemma som ni klär? 
Det brukar bara bli en stor gran som vi klär här hemma. Väldigt fin brukar den bli!

Vad kommer att bli det bästa med julen 2015? 
Att få fira jul i mitt eget krypin tillsammans med min kärlek.

Vilken julblomma föredrar du?
Så svårt.... Jag tror att jag svarar olika varje gång. Den här gången säger jag amaryllis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...