fredag 25 september 2015

Juliga citat

Hej på er! Inte blir det mycket gjort när vardagliga måsten och arbete kommer emellan men jag ska visa lägenheten när allt har kommit på plats. 

Nu till det som detta inlägg egentligen ska handla om: Juliga citat. Med dessa juliga citat kan man hitta på en hel del skojigt, exempel: Brodera på kuddar eller tavlor, skriva ut på ett fint papper och göra en tavla av, göra en målning med citatet i fokus, etc.

På Svenska: 

* Där det finns barn är det alltid jul.

* Endast tomten är vaken...

* Goder afton, goder afton, båd’ herre och fru,
vi önskar Eder alla en fröjdefull jul!

* Jag såg mamma pussa tomtefar...

* Nu är det jul igen!

I ett hus vid skogens slut liten tomte tittar ut.


På Engelska:

* All I want for christmas is you!

* Have a holly jolly christmas!

* It's beginning to look a lot like christmas.

* Baby it's cold outside!

* It's the most wonderful time of the year!

* Jingle all the way!

* Snowflakes are kisses from heaven.

* Candy cane wishes and mistletoe kisses!

Den här tycker jag är rolig (hehe):


Bildkälla: tatteredandinked

Vilket är ditt juliga favoritcitat?


5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med citat, kul att du samlat ihop ett gäng. Det finns ju så många att välja på, framför allt från alla fantastiska julsånger. Det går att plocka ut ett knippe från Adolphson och Falks "Mer Jul", t ex "av juleljus som glimmar vill jag ha mer", en annan söt är ju "Have yourself a merry little christmas".
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. bra citat! :) jag hade tänkt att göra just detta med juliga citat, skriva ut och ha som tavlor :)

    SvaraRadera
  3. 'I'm dreaming of a White Christmas'

    SvaraRadera
  4. " It's the most wonderful time of the year! " Det citatet älskar jag :D

    SvaraRadera
  5. "If there is love in your heart and your mind, it will feel like Christmas all the time" det citatet gillar jag, det stämmer så bra! Citatet kommer ifrån låten "Where Are You Christmas?" med Faith Hill :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...