tisdag 7 oktober 2014

Jullista #6

Jullistan såg jag hos Johannas jul och hon hade hittat den i sin tur hos Johannas julblogg.


Bildkälla: WeHeartIt

1. Dekorerar du utsidan på ditt hus till jul? Hur? 
Vi bor i en lägenhet så vi brukar inte dekorera utsidan men balkongen får sig alltid en julig dos!

2.  Tycker du om att sjunga julsånger? 
Älskar att sjunga julsånger. Ibland kommer jag på mig själv att sjunga julsånger mitt i sommarn!

 Hur länge är du ledig runt jul? (Om du är det) 
Tidigare har jag studerat och jobbat samtidigt. I år så är jag nog bara ledig under dem röda dagarna, jag får se om jag tar ledigt några dagar innan jul.

3. Vad tycker du sämst om med julen? 
En jul utan snö är aldrig kul så det måste jag nämna. Något som jag ogillar är när julen tar slut. Redan efter julafton känner man hur julen börjar smyga iväg för denna gång, usch det gillar jag inte.

4. Har ni någon julfest på ditt jobb/din skola?
Vad jag har hört så verkar dem ha en julfest på jobbet så det blir kanske min första ordentliga (jobb-) julfest i år. Vi får se!

5. Vad är den största förändringen i ditt liv sen förra julen? 
Jag är inte längre student utan jag jobbar heltid, det är den största förändringen från förra året. Jag kan inte komma på något annat.

6.  Vilken julsång tycker du minst om? 
Kan inte komma på någon speciell julsång som jag tycker minst om. Pass på denna fråga!

7. Vad var den bästa julklappen du fick när du var barn? 
Jag fick jämt många roliga och fina julklappar när jag var liten. När jag var väldigt liten så var jag helt kär i en mindre låtsas tvättmaskin samt en låtsas symaskin som jag hade fått av mina föräldrar (vet inte om det var julklappar men det är det enda jag kan komma på).

8. Vilken jul är den första du kommer ihåg? Hur gammal var du och vad kommer du ihåg? 
Ingen aning. Tyvärr, men jag minns inte alls så långt bak. Detta blir dessvärre inget roligt svar.

9. Om du hade kunnat hälsa på Jesusbarnet samtidigt som de vise männen, vad hade du tagit med dig för gåva då?
Oj, vad svårt. Någon leksak eller kanske en napp? Kanske en bok med fina dikter?

10. Hur många julklappar brukar du få? 
Jag brukar få många små julklappar, kanske 7-8?

11. Vad gör du vanligtvis kvällen före julafton? 
Vi brukar alltid fixa lite saker till julafton och sedan spelar vi alltid bingo-lotto!

12. Vilken är den bästa stunden på julafton? 
Julaftonsmorgon är mysig och tiden innan det är dags för Kalle Anka. Vi brukar inte göra så mycket speciellt under julen (just mot kvällen alltså, mer än julklappsutdelning) men i år planerar jag fler lekar!

13. Vad gör du vanligtvis på Juldagen? 
Jäser och myser så länge jag kan. Äter mer julmat!

14. Vad gör du vanligtvis på Annandag jul? 
Vet inte, kanske har lyckats rulla mig ur sängen då?

15. Hur känner du dig när julen är över? 
Lite smått besviken, typ: "Nu är det ett helt år tills det är dags igen!"

2 kommentarer:

  1. Vi spelar också bingolotto kvällen innan julafton, det är så mysig tradition och stämning! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med! Detta är verkligen något som jag ser fram emot!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...