lördag 16 augusti 2014

Jullista #3

1. Vilka är dina förväntningar på årets julkalender?
Årets julkalender hete”Piratskattens hemlighet” och jag är inte helt övertygad om att detta kommer att bli en lyckad julkalender. Skattjakt och skattkartor låter inte direkt juligt men det kanske blir någon härlig tvist av jul. Tveksam...

2. Skulle du kunna tänka dig att åka bort över julen?
Helst inte, jag vill gärna fira med nära och kära. Dock har jag alltid undrat över hur det skulle vara att fira jul i New York eller London så det hade jag nog inte sagt nej till.


Bildkälla: New York & London

3. Har du börjat fundera på julklappar? 
Nej, det vill jag inte påstå. Tankar har jag väl men ingenting som är bestämt. Mina bröder och min pappa fyller år under hösten så det blir oftast efter det som jag tänker på julklappar. 

4. När vill du att första snön faller?
I slutet av oktober tror jag. Vintern får helst inte komma för tidigt heller då jag gärna vill njuta av höstens färgglada löv innan.

5. Hur gör ni med julgranen, levande gran eller plastgran?
Vi har alltid haft plastgran här hemma hos mamma. Hos pappa har dem envisats med riktiga gran men den barrar så enormt mycket så julgranen blir aldrig långvarig hos dem. Jag föredrar plast faktiskt, i år tror jag minsann vi måste investera i en ny plastgran dessutom.


Bildkälla: konstgjordavaxter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...