måndag 7 september 2020

Julkänsla när det är 25-30 grader varmt?

Det var fars dag här i Australien igår, den allra första pappadagen för min make. Grattis till dig älskade Sam, fantastisk pappa till vår dotter Louella. Det fick bli pannkaksmiddag.

Medan hösten sakta sveper in över Sverige börjar våren ta plats i Australiens Melbourne. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknat värmen med tanke på att vi haft vinter (om så en mild sådan) de senaste tre månaderna. Jag vill att dottern ska få känna gräs under fötterna och att vi ska kunna ha picknick, det har varit alldeles för kallt (enligt mig) hittills. Sedan har regeringens restriktioner gjort det svårt att göra så mycket ändå men ja ... sommarvärmen, jag har saknat dig.  

I första avsnittet av min podcast Mina Juliga Tankar pratar jag om att det är svårt att få julkänsla när sommaren leker utanför ens fönster. I år vill jag dock försöka lite extra då det kan bli vår sista jul i Australien och eftersom det blir min dotters allra första jul någonsin. Några tips?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...