söndag 1 december 2019

Hur kan tiden ha gått så fort?

Hur blev det första advent så snabbt? Hur kan det redan vara den första dagen på december? Jag hänger verkligen inte med. Däremot har jag inte legat på latsidan. Jag har flyttat till ny lya här i Melbourne/Australien, jag har gift mig med min bästa vän och ... jag är gravid i vecka 30 med vår lilla flicka. Nog kan jag få ett frikort för att jag har varit lite frånvarande? Dessutom har jag arbetat heltid samt haft en del komplikationer med arbetssituationen som krävt energi och tankar. Inget jag vill gå in på djupare.

Men julgalningen i mig har ändå fått upp vår julgran och det lilla pynt vi har. Precis som förra året är det inte helt lätt med julkänslan när sommaren är på ingång här då jag är van vid att julen ska vara kall och snötäckt. Däremot har jag verkligen LÄNGTAT efter varmare dagar då vi precis haft "vinter" här.

På tal om ingenting kanske: Jag och min man (!!!) ska ha en grill-dag hos oss den 14 december där vi ska blanda in lite svensk julmat. Vi får se hur det går haha ... men vi ser väldigt mycket fram emot denna dag. 



2 kommentarer:

  1. Grattis till giftermålet och graviditet! Det verkar som om du trivs i Australien? Hoppas du får en God Jul trots sommarvädret... Här är det mörkt som sjutton och regn, regn och åter regn så jag vet inte om det är så värst mycket bättre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag trivs mycket bra här, saknar såklart familj och vänner men annars går det mycket bra :)

      Hörde att ni inte fått så mycket snö i södra delarna. TRIST. Hoppas att ni får det på självaste julafton iallafall :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...