söndag 2 december 2018

Första advent i Melbourne

Jag lever och har inte glömt att det är jul men wow ... det är inte lätt alla gånger att komma ihåg att det är juletid när jag befinner mig i en sommar. En del av mig vill inget annat än att baka och julmysa, kanske göra en youtube-video med jultema ... men den andra delen känner solen mot huden och lusten att klä sig i klänningar. Oh well ... Idag är det första advent och Sam är iväg och letar upp fyra ljus. Vi ska på en festival idag, om någon timme eller två, vilket kanske inte är det mest traditionella advent-firandet men det ska bli kul.

Här i Australien är de vana med sin somriga jul och givetvis finner man julskyltningar och andra juliga utsmyckningar här och var. Det är mysigt.


Jag och Sam bakade kanelbullar häromdagen (plant-baserade, såklart) och byggde pussel – dock med ett somrigt tema. Vi har även pyntat lite här hemma så lite julkänsla pussar på mig varje dag.






Och ... jag har fått "dille" för att virka. Jag har fortfarande en del att lära mig rent tekniskt men jag tycker verkligen att det är roligt. Jag känner även att jag blir bättre och bättre. Så kul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...